Samen sterk door doelgerichte talentontwikkeling. Speciaal door Onderbouwd, IPC-onderwijs en NT2.
Voorbereidend rekenen en beginnende gecijferdheid

De ontwikkeling van rekenen en wiskunde begint bij kinderen al op jonge leeftijd. Al voordat de kinderen naar school gaan begint de interesse voor vormen, tellen, ordenen, symbolen, cijfers, enz. Dit is voor elk kind anders, waardoor er grote individuele verschillen zijn als ze naar de basisschool gaan.
 
   
Kleuters leren vooral door activiteiten die aansluiten bij hun belevingswereld. Jonge kinderen willen ontdekken en vooral doen. Ook hierbij ontwikkelt elk kind zich weer op zijn/ haar eigen niveau.

Bij alle activiteiten waarbij we aan de rekenvoorwaarden werken, die nodig zijn om een goede start te kunnen maken in groep 3, krijgen de kleuters hulp van de handpoppen uit de rekenflat.
Zij hebben allemaal hun eigen specifieke doelen waar ze aan werken en laten graag zien  en horen waar ze goed in zijn.
 
 Sjoerd de cijferwoerd
 - tellen en getalbegrio
 - cijfersymbolen

Mien de meetmuis
- vergelijken lang- kort, dik-dun, meer-minder-
  evenveel, enz.
- meten en wegen
 
Fred de bever
  - ruimtelijke oriëntatie
  - begrippen
  - bouwen
 
Tante Truus
  - kleuren en nuances benoemen
  - sorteren
  - seriëren
  - figuren analyseren
 
Hennie de Hen
  - verdelen
  - schatten
  - optellen en aftrekken

Tijd
- tijdsbesef
- dagen van de week
- seizoenen